Begint bij een georganiseerde bedrijfsvoering.
Door de digitale ontwikkelingen verandert de wereld om ons heen in een snel tempo. In die veranderende wereld bevindt zich de informatiehuishouding van zorginstellingen en ziekenhuizen ook op een duidelijk omslagpunt: van papier naar digitaal, van decentraal naar kennisdeling. Eenduidigheid, transparantie en samenwerking in genoemde processen zijn dan ook absoluut noodzakelijk om als organisatie de interne bedrijfsvoering op orde te hebben en te houden.
Het digitaal registreren van de post reduceert de documentstroom van papier en verloopt de routering volledig digitaal
Papierloos vergaderen brengt meer structuur in de vergaderingen met als resultaat efficienter vergaderen
Het volledige besluit-vormingsproces digitaal, Alle documenten, processtappen en acties in één systeem vastgelegd
Het digitale aanschaf dossier bevat minimaal de noodzaak van de aanschaf, een risico analyse (RA) en de bekwaamheidseisen van toekomstige gebruikers.
Iedereen moet kunnen vertrouwen op zorg die veilig en van goede kwaliteit is. Alle processtappen digitaal toegankelijk en direct inzichtelijk.
Zorginstellingen dienen steeds scherper te onderhandelen met zorgaanbieders, je dossier digitaal op orde is daarbij een voorwaarde.
Registreer, verwerk en analyseer alle inkomende klachten en meldingen in één digitale oplossing.
Direct alle relevante bedrijfsgegevens inzichtelijk voor snelle inzichten, analyses en rapportages.
Vanuit de overheid worden steeds meer wettelijke eisen gesteld aan ziekenhuizen en zorginstellingen. Niet alleen op het gebied van het verlenen van de zorg, maar ook aan de “administratieve” kant van deze organisaties, bijvoorbeeld het regelen van medezeggenschap en het beschikken over een klachten regeling.
Ook zijn zorginstellingen verplicht om een BIG registratie voor medisch specialisten te voeren en indien het vermoeden van een calamiteit bestaat, dit melden bij de inspectie voor de gezondheidszorg. Voor al deze onderdelen geldt dat dossiervorming een belangrijke voorwaarde is om aan deze eisen te kunnen voldoen.
JOIN Bestuurlijke besluitvorming
Daarnaast zijn veel organisaties in de zorg gefuseerd vanwege benodigde schaalvergrotingen om de zorg betaalbaar te houden. Keerzijde van deze fusies is dat organisaties groter worden en vaak meerdere locaties hebben. Hierdoor neemt de behoefte aan transparantie en locatie onafhankelijk kunnen werken enorm toe.
Indien genoemde informatie binnen Document/Records Management Systeem Decos JOIN worden opgeslagen dan biedt dit uw organisatie compliancy met betrekking tot de diverse regelgeving, is informatie op alle locaties beschikbaar en heeft u grip op uw informatie huishouding.
[fa-icon="quote-left"]
Wanneer wij het documentbeheer op orde hebben, kan de Raad van Bestuur efficient te werk gaan.
[fa-icon="quote-left"]
De uitrol van papierloos vergaderen heeft gezorgd voor een impuls voor het informatiebeheer en daardoor tot een betere besluitvorming binnen de diverse afdelingen van het bestuursbureau.
Arkelstein 1
8103 PA Raalte
info@doclogic.nl
0522 442 961