Digitaal Samenwerken

DIRECT SUPPORT

Doclogic Blog

5 jaar Decos Connect: een terugblik

Binnen de markt voor informatiebeheer speelt systeemintegratie al jaren een steeds belangrijke rol. Om een einde te maken aan de wildgroei aan koppelingen tussen Decos JOIN en derde informatiesystemen heeft Decos in 2012 een integratieplatform gelanceerd onder de naam Decos Connect.

De juiste bewijskracht voor een digitale ondertekening

Een digitale, of elektronische handtekening is rechtsgeldig, maar hoe zorg je voor de juiste bewijskracht voor een digitale ondertekening?

NK: Een flexibele organisatie door de focus op de kernactiviteiten

Door de diverse bezuinigingen in zowel de totale zorgsector als ook binnen Novadic-Kentron, de Brabantse instelling voor verslavingszorg, diende er een rationalisatieslag gemaakt te worden van de in huis aanwezige software-oplossingen. Met beperktere middelen en mankracht toch dezelfde servicegraad bieden aan de medewerkers. Dit was de opdracht en tevens de uitdaging.

Doclogic gaat volledig papierloos vanaf 4 november 2016

Vrijdag 4 november is het World Paper Free Day. Wij pakken dit moment aan om vanaf die dag geen papier meer te gebruiken op kantoor. Ons kantoor is al voor zo'n 95% papierloos, vanaf die dag zal ons kantoor 100% papierloos zijn. De kast met de printer gaat op slot, de flipover de deur uit en het toiletpapier achter slot en grendel.

[Checklist] ‘Wat is nodig voor digitaal werken?’

Het nieuwe werken, papierloos werken, digitaal werken, flexwerken… Allemaal termen voor een nieuwe wijze van werken die beter, goedkoper, efficiënter, maar vooral ook leuker moet zijn.

Aangewakkerd door de technologische revolutie van de afgelopen decennia, zou iedere (kennis) organisatie in staat moeten zijn digitaal te kunnen werken.

Vier redenen waarom je JOIN 6.0.11 moet willen hebben

Er is weer een groot aantal nieuwe functies beschikbaar en een aantal daarvan zijn wel heel erg aantrekkelijk. Ze bieden vele nieuwe mogelijkheden voor beheerders en gebruikers om hun werkproces te verbeteren en te versnellen. In deze blog komen de vier belangrijkste aan de orde.

10 manieren om bij te blijven met records management

Als je gebruik maakt van een Records Management Applicatie (RMA), dan bespaar je al veel tijd doordat je altijd over de juiste versies beschikt en eenvoudig kunt aantonen hoe de werkprocessen zijn uitgevoerd.

Veilig verwijderen van bestanden en documenten

Stel je wilt een aantekening maken en maakt voor het gemakt snel een Word document of kladbloknotitie. Je slaat dit op, handelt de notitie af en verwijderd de notitie. Is verwijderd dan wel echt verwijderd? En had de notitie niet iets langer bewaard moeten blijven?

Hoe effectief zijn jouw vergaderingen?


Nederlanders vergaderen gemiddeld zo'n 6,5 uur per week. Dat is bijna een hele werkdag! Als je zoveel vergadert is het dus belangrijk dat die tijd effectief wordt besteed. 

Maar wat maakt een vergadering nou effectief? Is dat wanneer iedereen actief meedoet of goed is voorbereid? Of is de manier (met papier of digitaal) van grote invloed op de efficiency? 

Wij hebben een leuke infographic ontwikkeld waarin jij snel kan ontdekken of jouw vergaderingen effectief zijn of niet. Het enige dat wij van jou vragen is de laatste vergadering even voor de geest te halen en de vragen uit de infographic te beantwoorden.

Hoe structureer ik mijn mappen?

Als tiener begon ik mijn administratie bij te houden meteen liep ik er tegen aan… hoe structureer ik mijn mappen? Gaat de jaaropgave in de map "werk" met mijn salarisstroken, of bij de map met gegevens van de belastingdienst?

Abonneer op Blog updates